Campagnes

Jaarlijks voert ROV Oost-Nederland een aantal verkeersveiligheidscampagnes uit in Gelderland en Overijssel.

Met deze campagnes vragen wij aandacht voor verkeersveiligheidsthema's. Op basis van landelijke afspraken in het Meerjarenprogramma Campagnes Verkeersveiligheid vertalen wij de campagnes voor Oost-Nederland. De jaarlijkse door het landelijk beleidsteam opgestelde campagnekalender verkeersveiligheid is de basis voor de campagnekalender van Oost-Nederland. Naast het voeren van de landelijke campagnes worden er ook campagnes ontwikkeld speciaal voor Oost-Nederland.

Campagnekalender

Wanneer wordt welke campagne precies uitgevoerd? Bekijk de campagneplanning in Gelderland en Overijssel voor 2018!

Ga verder

2 seconden afstand

Weggebruikers zijn zich er vaak niet van bewust dat ze te dicht op hun voorligger rijden. De meeste ongelukken in de leeftijdsgroep van 25 - 60 jaar gebeuren doordat bestuurders te weinig afstand houden. Daar vraagt deze campagne aandacht voor.

Ga verder

Rijden Zonder Invloed

Met de campagne 'Rijden Zonder Invloed' willen we rijden onder invloed van alcohol, drugs en medicijnen – en de gevolgen daarvan - sterk verminderen.

Ga verder

Scholen zijn weer begonnen

Aan het begin van elk schooljaar zie je dat er een piek is in het aantal verkeersslachtoffers in de leeftijd van 5 - 14 jaar. De campagne 'De scholen zijn weer begonnen' laat automobilisten en kinderen na de zomervakantie weer aan elkaar wennen.

Ga verder

Snelheid

Wist je dat als iedereen zich aan de snelheidslimiet zou houden er in Nederland 25-30% minder letselslachtoffers zouden vallen?

Ga verder

Aandacht op de weg

Als je een berichtje op je telefoon leest, ben je gemiddeld vijf seconden afgeleid. Fietsen en appen gaan niet samen. Vandaar de campagne Klap 'm dicht!

Ga verder

Light It Up

Fietsers behoren tot de meest kwetsbare groep verkeersdeelnemers. De campagne ‘Light It Up’ attendeert fietsers op het belang van goede fietsverlichting.

Ga verder